Služby
Služby v rámci Zmluvy o výkone správy alebo Mandátnej zmluvyAko to robíme my
Naše zameranie je na Spoločenstvá vlastníkov bytov, ktorým pomáhame vo vedení správy ich domu a to formou Mandátnych zmlúv, pričom poskytujeme ekonomické, prevádzkové činnosti a poradenstvo. To čo vy potrebujete, my zabezpečíme.
Všetky bytové domy majú vlastné účty, ktoré sú chránené zákonom o ochrane vkladov v zmysle zákona č.118/1996 Z.z. v platnom znení.
Ak nemáte založené SVB, bezplatne vám pomôžeme s jeho založením, resp. ak nie je možné jeho založenie, vykonávame správu nehnuteľnosti aj formou Zmluvy o výkone správy. Vedenie účtovníctva v tomto prípade je plne v súlade so zákonom č.182/1993 Z.z. v platnom znení.
Sledovanie úhrad na účte vlastníkov, náhľad do dokladov týkajúcich sa správy a vedenie FPÚ a O, ktoré upravuje zákon č.182/1993 Z.z. v platnom znení, ako aj rôzne reporty (zoznam dlžníkov, stav na účtoch a na FPÚaO a pod.), sú v našej firme samozrejmosťou. Rozhodovanie o všetkých náležitostiach správy je len na vlastníkoch bytov a NP. My sme tu preto, aby sme vám poradili a následne vykonali vaše rozhodnutia.
Komunikácii s klientom, predsedom SVB, členom Rady SVB alebo zástupcom vlastníkov venujeme čas a pozornosť. Vykonávame obhliadky bytových domov, na základe ktorých následne pripravujeme Návrhy plánu opráv v krátkodobom, ale aj dlhodobom horizonte, hľadáme najekonomickejšie riešenie pre obnovu bytových domov, zabezpečíme povinné revízie, havarijnú službu, poistenie objektu, vykonávame odpočty meradiel a zabezpečíme ich servis a pod.
Výkon vymedzených činností na základe Mandátnej zmluvy, keď bolo založené SVB
Ak je alebo bude založené SVB (aj s našou odbornou pomocou), prostredníctvom mandátnej zmluvy následne vykonávame pre SVB určité úkony z uvedených oblastí A-E/ za vopred dohodnutú odplatu mandatára (napr. celú ekonomickú agendu, príprava plánu FPÚaO, odpočty a pod.).
Na základe zmluvy o Výkone správy, keď nebolo založené SVB
Ak máte záujem len zmeniť správcu a nemáte záujem zakladať SVB, stačí Vám odsúhlasenie nadpolovičnej väčšiny všetkých vlastníkov bytov. Tento výkon správy podľa § 8a a nasl. poskytujeme podľa uvedených oblastí A-E/. Kontakt so správcom zabezpečuje volený zástupca vlastníkov.
Rozsah služieb
Zmluvne Vám vieme zabezpečiť nasledujúci rozsah správy bytového fondu, u SVB výber z uvedených služieb podľa jeho potriebA) v technicko - energetickej oblasti:
vykonávanie pravidelných obhliadok domu, príprava a predloženie na schválenie Plánu opráv z krátkodobého, ale aj dlhodobého hľadiska
zabezpečenie a vykonávanie opráv a údržby spoločných častí, zariadení, príslušenstva domu a priľahlého pozemku, pričom všetky opravy vykonávame v spolupráci so zástupcami vlastníkov, s možnosťou priamej kontroly
spracovanie harmonogramu revízií, odborných prehliadok a opakovaných úradných skúšok vyhradených technických zariadení (elektrozariadenia, bleskozvody, plynové rozvody, výťahy, komíny) podľa platných právnych noriem a zabezpečenie jeho realizácie, a odstránenie závad pri nich zistených v stanovenej lehote
zabezpečenie odpočtov a overovania a opravu vodomerov a meracej techniky
zabezpečenie výkonu opatrení uložených kontrolami, ktoré boli vykonané oprávnenými osobami alebo orgánmi
zabezpečenie 24 hodinovej nepretržitej havarijnej služby (voda, kanalizácia, plyn, elektro, kúrenie) s možnosťou okamžitého zásahu a vykonania nevyhnutných prác a to vlastníkmi zvolenou firmou zabezpečujúcou túto činnosť
zabezpečenie úloh požiarnej ochrany, BOZP podľa platnej legislatívy
B) v prevádzkovej oblasti:
dodávku studenej vody a odvádzanie odpadových a dažďových vôd, čistenie studní, žúmp a septikov
dodávky tepla a teplej vody, alebo prípravu, ak sa v dome nachádza
dodávku elektrickej energie do spoločných priestorov a zariadení bytového domu
prevádzku a servis výťahov
deratizáciu a dezinsekciu domu
zabezpečenie poistenia domu, na základe rozhodnutia vlastníkov bytov a NP
upratovanie spoločných priestorov a zariadení bytového domu a priľahlého pozemku, na základe rozhodnutia vlastníkov bytov a NP zvolenou firmou zabezpečujúcou túto činnosť
C) v ekonomickej oblasti:
vedenie komplexného účtovníctva
zriadenie účtu vlastníkov bytov a NP domu v bankovom ústave, na ktorý budú plynúť mesačné zálohové platby
vedenie evidencie príjmov a výdavkov na účte domu
spracovanie a vytvorenie mesačných zálohových predpisov pre každého vlastníka jednotlivo a úprava predpisov na základe skutočných nákladov predchádzajúcich období
evidencia obchodných zmlúv s dodávateľmi médií, prác a služieb
sledovanie a kontrola cenovej, technickej a vecnej správnosti odoberaných plnení spojeným s užívaním bytov v bytovom dome
vedenie evidencie dodávateľských faktúr a úhrad súvisiacich s prevádzkou domu z účtu domu, vrátane cenovej, technickej a vecnej kontroly vykonávaných prác na dome
vypracovanie a predkladanie vyúčtovania tvorby a čerpania fondu prevádzky údržby a opráv
zabezpečenie prehľadného ročného vyúčtovania všetkých služieb
vybavenie reklamácie z ročného vyúčtovania jednotlivých vlastníkov a vrátenie preplatkov v z ročného vyúčtovania
vedenie evidencie neplatičov
evidencia a sledovanie úverových zmlúv a reportov z nich vyplývajúcich,
spracovanie podkladov k daňových a odvodovým povinnostiam, výkazníctvo, štatistika
na požiadanie predkladanie stavu účtu, zoznamu dodávateľských faktúr, prehľadu nedoplatkov a stavu FOaÚ
D) v právnej oblasti:
evidencia a príprava Zmluvy o výkone správy a jej dodatkov, zmlúv o nájme spoločných nebytových priestorov, obchodných zmlúv s dodávateľmi, úverových zmlúv
evidenciu a udržiavanie aktuálneho zoznamu všetkých údajov o vlastníkoch, bytoch a NP v dome a následná archivácia, pasportizácia
zastupovanie vlastníkov pred orgánmi štátnej správy alebo obce vo veciach týkajúcich sa správy domu v zmysle zákona č.182/1993 Z.z. v platnom znení,
vymáhanie nedoplatkov od vlastníkov v prípade omeškania s platbami a to mimosúdnym vymáhaním (upomienka, pokus o zmier) alebo formou dražobného konania
vymáhanie podlžností vlastníkov bytov a nebytových priestorov súdnou cestou v zastúpení právnikom
na požiadanie vlastníka poskytovať všetky informácie a podklady týkajúce sa správy domu a umožniť mu do nich nahliadnuť v dohodnutom čase
zvolať schôdzu vlastníkov najmenej raz za rok, alebo keď o to požiada najmenej štvrtina vlastníkov, u SVB tieto činnosti nie sú nami vykonateľné v zmysle zákona č.182/1993 Z.z. v platnom znení
príprava prezenčných listín a zápisníc
komplexné zabezpečenie a poradenstvo pri založení SVB
u existujúcich SVB – poradenstvo pri vypracovaní zmien Zmluvy
E) externé inžinierske služby, ktoré nespadajú pod poplatok za výkon správy alebo odplaty mandatára:
príprava podkladov pre získavaní dotácie na odstránenie systémových porúch panelových domov z Ministerstva výstavby a regionálneho rozvoja (MV a RR)
príprava podkladov pre získavaní nenávratných úverov zo Štátneho fondu rozvoja bývania, grantov EÚ a pod.
príprava podkladov pre získavanie úverov z komerčných bánk, založenie stavebného sporenia atď.
spracovanie znaleckého posudku
zabezpečovať za odplatu ďalšie služby